Special Menu

Publikasjoner 2009

Artikler med fagfellevurdering

Bjørnebekk, G. (2009). Psychometric properties of the scores on the Behavioral Inhibition and Activation scales in a sample of Norwegian children. Educational and Psychological Measurement, 69, 636–654.

Bjørnebekk, G., & Gjesme, T. (2009). Future time orientation and temperaments: Exploration of their relationship to primary and secondary psychopathy. Psychological Reports, 105, 275–292.

Kjøbli, J., & Hagen, K. A. (2009). Interparental collaboration, parenting and child externalizing behavior in a clinical sample: Testing mediation. Family Relations, 58, 275–288.

Kjøbli, J., & Ogden, T. (2009). Gender differences in intake characteristics and behavior change among children in families receiving Parent Management Training (PMTO). Children and Youth Services Review, 31, 823–830.

Bjørnebekk, G. (2009). Mediators and Moderators of Approach-Performance and Avoidance-Performance Relationships in Children: Theoretical and Experimental Aspects. I M. Wosnitza, S. A. Karabenick, A. Efklides & P. Nenninger (red.) Contemporary Motivation Research: From Global to Local Perspectives. Hogrefe & Huber Publishing.

Bjørnebekk, G., & Gjesme, T. (2009). Motivation and temporal distance: their effect on cognitive and affective manifestations. Psychological Reports, 105, 339–360.

Ogden, T., & Hagen, K. A. (2009). What works for whom? Gender differences in intake characteristics and treatment benefit of Multisystemic Therapy. Journal of Adolescence, 32, 1425–1435.

Ogden, T., Hagen, K. A., Askeland, E., & Christensen, B. (2009). Implementing and evaluating evidence-based treatments of conduct problems in children and youth in Norway. Research on Social Work Practice, 19, 582–591.

Ogden, T., & Sørlie, M-A. (2009). Implementing and evaluating empirically based family and school programmes for children with conduct problems in Norway. The International Journal of Emotional Education, 1, 94–107.

Artikler uten fagfellevurdering

Martinsen, M. T., Moser, T., Janson, H., & Nærde, A. (2009). Barnehagen som arena for sosial utvikling. Første Steg, februar–mars, 24–27.

Solholm, R., og Jakobsen, R. (2009). Atferdsvansker – kortvarig foreldrerådgiving og lærerkonsultasjon i arbeidet med atferdsvansker bland barn – modellutprøving i en kommune. Norges Barnevern 1–2009.

Bøker, bokkapitler, avhandlinger og rapporter

Arnesen, A. (2009). Bidrag i NOU 2009:8 Kompetanseutvikling i barnevernet (Befringutvalget), kapittel 9 Relasjons- og samhandlingsvansker.

Bjørnebekk, R., & Bjørnebekk, G. (2009). Alvorlige atferdsproblem og antisosialitet: Bilder av ungdom i trøbbel – og som skaper trøbbel. I K. Haanes, & R. Hjermann (red.). Barn. Oslo: Universitetsforlaget.

Frønes, I. (2009). Childhood. Leisure, culture and peers. I J. Qvortrup, W. A. Corsaro, & M. S. Honig (Eds), The Palgrave Handbook of Childhood Studies (p. 273–286). Basingstoke: Palgrave Macmillan.

Kjøbli, J. (2009). Theory and evidence based interventions for children with conduct problems: Exploring applicability and underlying assumptions in real world settings. Avhandling til ph.d.-graden. Oslo: Universitetet i Oslo. Psykologisk institutt.

Martinsen, M. T., Moser, T., Janson, H., & Nærde, A. (2009). Barnehagen som arena for sosial utvikling: En pilotstudie. I B. Groven et al. (Red.), FoU i praksis 2008 (s. 275–284). Trondheim: Tapir Akademisk Forlag.

Ogden, T. (2009). Sosial kompetanse og problematferd i skolen. 2. utg. Oslo: Gyldendal Akademisk.

 

 

 

Venn tipset!

Din venn har blitt sendt en e-post om denne artikkelen.

 

NUBU – Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge AS

Essendrops gate 3
Postboks 7053 Majorstuen

0306 Oslo, Tlf: 23 20 58 00
post@nubu.no

Aktuelt
Om oss
Kurs og konferanser

Våre nettsteder

www.pmto.no
www.swis.no
www.barnssosialeutvikling.no

Nettredaktør: Astri Vannebo. Ansvarlig redaktør: Terje Christiansen. ©2017 | Personvern