Special Menu

Du er her:

Skole

Et trygt læringsmiljø kjennetegnes av tydelige forventninger til sosiale og skolefaglige kompetansemål og positiv atferd.

I menyen til høyre finner du informasjon om:

Et universelt kartleggingsverktøy som NUBU (tidligere Atferdssenteret) har utviklet for vurdering av leseutvikling for elever i 2 til 5. trinn. Conexus og NUBU har samarbeidet om å innlemme kartleggingsverktøyet i VOKAL. Verktøyet er tilgjengelig for alle grunnskoler i Norge. I inneværende skoleår er det kostnadsfritt å bruke kartleggingsverktøyet i Vokal. Les mer 

 

 

Vår skoleomfattende modell PALS, som er en norsk tilpasning av de skoleomfattende modellene for SW_PBIS (School-Wide Positive Behavioral Intervention and Support) som bl.a. er utviklet ved Universitetet i Oregon. Modellen er videreutviklet og tilpasset norske forhold av NUBU. Les mer

PALS-forskningen viser en reduksjon i problematferd både i og utenfor klasserommet, og at PALS bidrar til bedre klassemiljø og økt inkludering. Nå kan kommuner/skoler søke om å implementere PALS fra skoleåret 2017/18. Les mer

Venn tipset!

Din venn har blitt sendt en e-post om denne artikkelen.

 

NUBU – Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge AS

Essendrops gate 3
Postboks 7053 Majorstuen

0306 Oslo, Tlf: 23 20 58 00
post@nubu.no

Aktuelt
Om oss
Kurs og konferanser

Våre nettsteder

www.pmto.no
www.swis.no
www.barnssosialeutvikling.no

Nettredaktør: Astri Vannebo. Ansvarlig redaktør: Terje Christiansen. ©2017 | Personvern