Kompetanseområder
Mestringskurs for ungdom. Mobbing og PTSD-symptomer. Psykisk helse i skolen. Kvantitativ forskningsmetode. Professor II ved Læringsmiljøsenteret, Universitetet i Stavanger.
Forskningsprosjekter
- Etterlatte etter 22.7. (prosjektledelse v/senter for krisepsykologi, Bergen)
- Two teachers (prosjektledelse v/Lesesenteret, UiS)
Råd og utvalg
- Advisory Board: Sosial nettverksstøtte og kreft (Senter for krisepsykologi)
Publikasjoner
Fagfellevurderte publikasjoner
Idsøe, T. (2019). Kan mobbing være traumatiserende? Kontekstonline, nr. 3.
Roland, E., & Idsoe, T. (2001). Aggression and bullying. Aggressive Behavior, 27, 446–462.
Midthassel, U. V., Bru, E., & Idsoe, T. (2000). The principal’s role in promoting school development activity in Norwegian compulsory schools. School Leadership & Management, 20, 247–261.
Ikke fagfellevurderte publikasjoner
Idsoe, T., Cosmovici, E. M., & Chirita, R. (2010). Psychosocial risk for antisocial behaviour: How can school psychologists and teachers identify and reduce risk factors? Bulletin of Integrative Psychiatry, 16, 39–5.
Kapitler