Special Menu

Asgeir Røyrhus Olseth

Asgeir Røyrhus Olseth

Asgeir Røyrhus Olseth

Stilling Stipendiat
Avdeling Forskningsavdelingen
E-post
Telefon 41 56 34 84

Kompetanseområder

Datainnsamling og datainnsamlingsløsninger, søknadsprosedyrer, prosjektplanlegging, statistiske analyser og forskningsdesign, psykometri.

Arbeidsområder

Rådgivning i planlegging, oppstart og drift av forskningsprosjekter, samt bistår forskningsdirektør i driften av forskningsavdelingen.  Medlem av logistikkteamet i forskningsavdelingen.

Publikasjoner

Hagen, K. A, Olseth, A. R., Laland, H., Rognstad, K., Apeland, A., Askeland, E., Taraldsen, K., Christensen, B., Kjøbli, J., Ugueto, A. M., Bearman, S. K., & Weisz, J. (2019). Evaluating Modular Approach to Therapy for Children with Anxiety, Depression, Trauma and Conduct Problems (MATCH-ADCT) in Norwegian child and adolescent outpatient clinics: Study protocol for a randomized controlled trial. Trials. doi: 10.1186/s13063-018-3074-9. (Open access.)

Idsøe, T., Keles, S., Olseth, A. R. & Ogden, T. (2019). Cognitive behavioral treatment for depressed adolescents: results from a cluster randomized controlled trial of a group course. BMC Psychiatry. Doi: 10.1186/s12888-019-2134-3. (Open access.)

Keles S., Olseth A. R., Idsøe T. & Sørlie M.-A. (2018). The longitudinal association between internalizing symptoms and academic achievement among immigrant and non-immigrant children in Norway. Scandinavian Journal of Psychology. doi.org/10.1111/sjop.12454.

Sørlie, M-A., Ogden, T., & Olseth, A. R. (2016). Examining Teacher Outcomes of the School-Wide Positive Behavior Support Model in Norway: Perceived Efficacy and Behavior Management. Sage Open, April–June 2016, 1–13. DOI: 10.1177/2158244016651914.

Sørlie, M-A., Ogden, T., & Olseth, A. R. (2015). Preventing Problem Behavior in School through School-Wide Staff Empowerment: Intervention Outcomes. World Journal of Educational Research, 2, 117–139.

Torsheim, T., Sørli, M-A., Olseth, A., & Bjørnebekk, G. (2015). Environmental and Temperamental Correlates of Alcohol User Patterns in Grade 7 Students. Nordic  Studies on Alcohol and Drugs, 32, 605–621.

Sørlie M-A., Ogden T., Arnesen A., Olseth A., & Meek-Hansen W. (2014). Skoleledere om PALS. En spørreskjemaundersøkelse. Spesialpedagogikk 1,17–29.

Sørlie, M-A., Ogden, T., Solholm, R., & Olseth, R. A. (2010). Implementeringskvalitet – om hvordan få tiltak til å virke. En oversiktsartikkel, s. 315–321. Tidsskrift for Norsk Psykologforening.