Fagfellevurderte publikasjoner:
Grønlie, A.A., Backer-Grøndahl, A., Nes, R.B. et al. Implementation of a parent training intervention (SPARCK) to prevent childhood mental health problems: study protocol for a pragmatic implementation trial in Norwegian municipalities. Trials 25, 846 (2024). https://doi.org/10.1186/s13063-024-08704-7
Tømmerås, T., Backer-Grøndahl, A., Høstmælingen, A., Laland, H., Gomez, M.B., Apeland, A., Karlsson, L.R., Grønlie, A.A, Torsvik, S., Bringedal, G., Aas, M., Fisher, P., Gardner, F., Kjøbli, J., Malmberg-Heimonen, I. & Nissen-Lie, H. (2024). Study protocol for a randomized controlled trial of supportive parents – coping kids (SPARCK)—a transdiagnostic and personalized parent training intervention to prevent childhood mental health problems. BMC Psychol 12, 264 (2024). https://doi.org/10.1186/s40359-024-01765-y
Backer-Grøndahl, A., Arnesen, A., Idsøe, T., Grønlie, A. A., & Tømmerås, T. (2022). Forebyggende hjelpetiltak under korona våren 2020. Psykologi i kommunen. Nr. 1, 2022. https://psykisk-kommune.no/fagartikkel/forebyggende-hjelpetiltak-under-korona-varen-2020/19.228?fbclid=IwAR29W1drnB8M9uDV40-ljHtDU6pFTBLOoyKhwBjtGTCIUXAS5gstv8f6Tzw
Askeland, E., Forgatch, M. S., Apleand, A., Reer, M. & Grønlie, Anette A. (2019) Scaling up an Empirically Supported Intervention with Long-Term Outcomes: the Nationwide Implementation of GenerationPMTO in Norway. Prevention Science. doi.org/10.1007/s11121-019-01047-9. (Open access.)
Grønlie, A. A., Apeland, A., Askeland, E., & Christiansen, T. (2016). Hvor godt predikerer to spørsmål barns risiko for problematferd? Tidsskrift for Norsk psykologforening, 53, 267–271.
Grønlie, A. A., & Dageid, W. (2016). Subjective well-being among HIV-positive South Africans: the influence of resilience and social capital. Social Indicators Research, 1–18. First online: 07 March 2016. DOI 10.1007/s11205-016-1280-y.
Dageid. W., & Grønlie, A. A. (2015). Measuring resilience and its association to social capital among HIV-positive South Africans living in a context of adversity. Journal of Community Psychology, 43, 832-848. First online: 12 August 2015.
Dageid, W., & Grønlie, A. A. (2015). The associations between resilience, social capital and self-rated health among HIV-positive South Africans. Journal of Health Psychology, 20, 1463–1473. First online: 17 December 2013.
Ikke fagfellevurderte publikasjoner:
Wathne, V. C. og Grønlie, A. A. (2020). PMTO-kurs for fosterforeldre i Bufetat – implementering og 15 års erfaring. Fosterhjemskontakt nr. 1/2020.
Grønlie, A. A. (2018). Kompetansebehovet i barnevernet. Om endringen av ansvarsfordelingen mellom stat og kommune. KONTEKST, 1, 54–61. ISSN 2535–4825.
Bøker og bokkapitler:
Gomez, M.B., Grønlie, A.A., & Torsvik, S. (2024). Parent Management Training – Oregonmodellen (PMTO). I Ø. Kvello & L. Lorås (Red.), Håndbok i foreldreveiledning. Fagbokforlaget.
Gomez, B., Grønlie, A. A., Kristiansen, D. E., & Richardsen, K. (2014). Implementering av Tidlig innsats for barn i risiko (TIBIR). Fra teori til praksis. Oslo, Atferdssenteret.
Grønlie, A. A., & Christiansen, T. (2014). Implementeringskunnskap. Med eksempler fra innføring av PMTO i Norge. I Askeland, E., Apeland, A., & Solholm, R. (red.), PMTO. Foreldretrening for familier med barn som har atferdsvansker (200–217), Oslo: Gyldendal Akademisk.
Grønlie, A. A., Nesje, K., & Dageid, W. (2011). Improving response-ability of people living with HIV/AIDS: Individual and group factors. I Dageid, W., Sliep, Y., Akintola, O. og Duckert, F. (red.), Response-ability in the era of AIDS. Building social capital in community care and support (167–192). Bloemfontein, South Africa: Sun Press.