10:00 - 11:30 Forum for erfaringsdeling
3.1 Vedvarende kompetanseutvikling i PALS-arbeidet
Innleder: Hjelle skule v/ Reidun Rand Hjelle og Marianne Alsaker Hopland
3.2 Trygghetsplaner/kriseplaner. Hva gjør vi før, når og etter at krisen oppstår?
Trygghetsplan for fysisk utagering
Trygghetsplan for misbruk av digitale medier
Trygghetsplan ved bruk og besittelse av våpen
Innleder: Harestua skole v/ Arild Sandvik
3.3 Fokus på sjekkliste A Innleder: Dal skole v/ Anne Brodal
3.4 Ikoner /piktogram for å forenkle innlæringen av forventet god atferd
Innleder:Sellanrå skole v/Cecilie T. Sandanger
3.5 Oppstart av PALS - tips og utfordringer Innleder: Undarheim og Valen skule
3.6 Funksjonell atferdsvurdering og atferdsstøtteplan:Erfaringer og tips.
Innleder: Håvik og Avaldsnes skole
3.7 Årshjul – hvordan utarbeide kriterier for årshjul med PALS? Innleder: Åsen skole
3.8 Involvering av elevråd i PALS-arbeidet (skoleomfattende tiltak).
Innleder: Grefsen skole
12:30 - 13:45 Hva skal til for å sikre god implementering av PALS på kommunalt nivå?
Arild Sandvik, rektor Harestua skole og Thorfinn Oustorp, rektor Mysen skole