Kompetanseområder
-
Utviklingspsykologi (Developmental psychology)
-
Psykososiale vansker blant barn og unge (Psychosocial difficulties among children and youth)
-
Sosial kompetanse (Social Competence)
-
Evaluering av intervensjoner og forebyggende tiltak (Intervention and prevention research
-
Implementering (Implementation)
Forskningsprosjekter
Avsluttete prosjekter
Råd og utvalg
Barne-, ungdoms- og familiedirektoratets ekspertgruppe for utvikling av faglige anbefalinger om «Trygghet og sikkerhet i barneverninstitusjoner» (2015–2016).
Publikasjoner
Engell, T., Løvstad, A. M., Kirkøen, B., Ogden, T., & Hagen, K. A. (2021). Exploring how intervention characteristics affect implementability: A mixed methods case study of common elements-based academic support in child welfare services. Children and Youth Services Review. Volume 129, available online 22 July 2021. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2021.106180
Apeland, A. & Hagen, K. A. (2019) Diagnoser på godt og vondt. KONTEKSTonline, 3. ISSN 2535-4825.
Hilsen, M., Kallander, E., Ruud, T., & Hagen, K. A. (2016). Health related quality of life in a Norwegian sample of children and adolescents living in families with parental physical or mental illness or substance abuse. Manuscript under review.
Hagen, K. A., & Ogden, T. (2006). Evaluering av multisystemisk behandling i Norge. Tidsskriftet Norges Barnevern, 83, 3–12.
Hagen, K. A., Myers, B. J., Mackintosh, V. H. (2005). Hope, Social Support, and Behavioral Problems in At-Risk Children. American Journal of Orthopsychiatry, 75, 211–219.