I menyen til høyre finner du informasjon om:
Et universelt kartleggingsverktøy som NUBU (tidligere Atferdssenteret) har utviklet for vurdering av leseutvikling for elever i 2 til 5. trinn. Conexus og NUBU har samarbeidet om å innlemme kartleggingsverktøyet i Engage. Verktøyet er tilgjengelig for alle grunnskoler i Norge. Les mer
Verktøyet Elementary Social Behaviour Assessment (ESBA), som er oversatt fra amerikansk og tilpasset norske forhold, det har foreløpig ikke et norsk navn. Det er et rapporteringsskjema for lærer hvor lærer besvarer spørsmål om elevenes engasjement for læring/skole og sosial fungering. Conexus og NUBU har samarbeidet om å innlemme kartleggingsverktøyet i Engage.Verktøyet er tilgjengelig for alle grunnskoler i Norge. Les mer
Vår skoleomfattende modell PALS, som er en norsk tilpasning av de skoleomfattende modellene for SW-PBIS (School-Wide Positive Behavioral Intervention and Support) som bl.a. er utviklet ved Universitetet i Oregon. NUBU har videreutviklet og tilpasset modellen for norske forhold. Les mer.
PALS-forskningen viser en reduksjon i problematferd både i og utenfor klasserommet, og at PALS bidrar til bedre klassemiljø og økt inkludering. Les mer.